Kasza jaglana z owocami

Kasza jaglana z owocamiKasza jaglana z owocami Fot. Andrzej Krasowski

Ugotowaną kaszę jaglaną posypujemy uprażonymi nasionami słonecznika, szczyptą cynamonu i kardamonu, mieszamy ze zmiksowanymi owocami (np. truskawkami). Do tego bierzemy nektarynki i morele, miętę oraz uprażone migdały.

W butelce kompot rabarbarowo–porzeczkowy: 300-400 g pokrojonego rabarbaru i oczyszczonych porzeczek wkładamy do rondla, zalewamy 180 ml wody, dodajemy 100-150 g cukru i skórkę otartą z cytryny, zagotowujemy. Zmniejszamy ogień i gotujemy 8 minut, studzimy. Dodajemy 2 łodyżki estragonu, sok wyciśnięty z cytryny oraz kostki lodu.

Świeża faszerowana papryka

Świeża faszerowana paprykaŚwieża faszerowana papryka Fot. Andrzej Krasowski

Połówki świeżej papryki nadziewamy ugotowaną kaszą gryczaną, porem, cebulą, pieczarkami i wiśniami, posypujemy szczypiorkiem, skrapiamy oliwą, lekko solimy.

Gazpacho ze zmiksowanych pomidorów i melona, kalarepa z pesto pietruszkowym

Gazpacho ze zmiksowanych pomidorów i melona, owoceGazpacho ze zmiksowanych pomidorów i melona, owoce Fot. Andrzej Krasowski

Pesto miksujemy z pęczka natki pietruszki, gaście orzechów, łyżki oliwy, szczypty soli. Jemy z pokrojonymi warzywami: papryką, ogórkami, kalarepką oraz krakersami.

Na gazpacho miksujemy kilka pomidorów (sparzone i obrane, bez twardych nasad lub sok pomidorowy), miąższ obranego i pokrojonego melona, szczyptę soli i pieprzu, 3 łyżki oliwy i łyżkę octu jabłkowego.

Burgery z grillowaną cukinią

Burger i grillowana cukiniaBurger i grillowana cukinia Fot. Andrzej Krasowski

Dla 4 osób
Przygotowanie: 30 minut

Burgery z grillowaną cukinią - składniki

600 g mielonego mięsa drobiowego
2 dymki 
trochę posiekanej natki
4 łyżki oleju 
sól, pieprz
4 bułki owsiane lub żytnie
hummus
pomidor

Burgery z grillowaną cukinią - przygotowanie

Mięso mieszamy z posiekaną dymką, natką, 3 łyżkami oleju, doprawiamy solą i pieprzem. Formujemy 4 kotlety i smażymy je na pozostałej łyżce oleju (3 minuty z każdej strony) na średnim ogniu, po czym zmniejszamy ogień i smażymy jeszcze 4 minuty, odwracając po 2 minutach.

Bułki kroimy na połówki, spody smarujemy hummusem, na nim kładziemy plastry pomidorów, kotlety i przykrywamy wierzchami bułek. 

Podajemy z grillowaną cukinią, ugotowaną fasolką szparagową, malinami z dressingiem malinowym (np. ze zmiksowanych malin z odrobiną octu balsamicznego.