Tatar rybny to danie bardzo popularne we wszelkich restauracjach sushi i z kuchnią azjatycką. Znajdziemy go zarówno w wersji wytrawnej – wtedy zazwyczaj podawany jest na ostro – jak i w słodkiej, tak jak tutaj z soczystym mango i spajającym kompozycję awokado. Dodatkowo sok z cytryny doskonale ze wszystkim kontrastuje swoją kwaskowatością i podkreśla smak ryby.

Jeżeli masz ochotę, łososia w tym przepisie możesz podmienić na tuńczyka. Świetnie tu sprawdzą się też wszelkie azjatyckie dodatki – sezam biały lub czarny, algi wakame, liście nori, sos sojowy lub ostrzejszy sos sriracha, a także majonez. Obok tatara możesz dodatkowo podać ogórka, a jeżeli zdecydujesz się zjeść go jako danie obiadowe – skomponuj całość z ryżem.

Wartości odżywcze: kalorie – 348 kcal; białko – 16,65 g; tłuszcze – 12,46 g; węglowodany – 46,54 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: tradycyjna

Czas przygotowania: 20-30 minut

Tatar z łososia i awokado – składniki:

  • 1/3 sztuki awokado
  • 30 g mango
  • Szczypta soli
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 50 g wędzonego łososia
  • Kilka liści kolendry
  • 2 kromki chleba pełnoziarnistego

Tatar z łososia i awokado – sposób przygotowania:

Wszystkie składniki posiekać w drobną kostkę. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Podajemy z pieczywem.