Jakie korzyści niesie ze sobą spożywanie tuńczyka? Wiemy doskonale, jak zdrowe są ryby, jednak coraz częściej słyszymy o tym, że mogą one zawierać toksyczne substancje wchłaniane z wody, jak rtęć. Spożywany w rozsądnej ilości nie zaszkodzi, jednak powinny go unikać kobiety ciężarne i karmiące piersią. Tuńczyk zawiera wartościowe kwasy tłuszczowe wspomagające regenerację mięśni i poprawiające pracę układu nerwowego, ze względu na co wyjątkowo chętnie sięgają po niego sportowcy. Ma on również sporo białka - 29 gramów na 100 gramów ryby.

Tuńczyk z puszki jest źródłem witamin - cennej w okresie jesiennym witaminy D oraz witamin z grupy B. Warto pamiętać o tym, że w zależności od tego, czy wybierzemy tuńczyka w oleju czy w sosie własnym, znacząco różnić się będzie jego wartość energetyczna. 

Wartości odżywcze: kalorie – 411 kcal; białko – 22,48 g; tłuszcze – 12,78 g; węglowodany – 55,28 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: tradycyjna

Czas przygotowania: 10-15 minut

Kanapka z tuńczykiem i kaparami - składniki:

  • 1 grahamka
  • 1 łyżka kaparów
  • 15 g majonezu
  • ½ ogórka 
  • Szczypta pieprzu
  • Garść rukoli
  • 60 g tuńczyka w sosie własnym

Kanapka z tuńczykiem i kaparami - sposób przygotowania:

Bułkę kroimy wzdłuż. Tuńczyka rozrabiamy z majonezem, dodajemy świeżo zmielony pieprz. Wykładamy na grahamkę. Dodajemy rukolę, plasterki ogórka i kapary.