Istnieje wiele rodzajów jabłek, które bardzo różnią się między sobą właściwościami. Nie wszystkie jabłka mają takie same przeznaczenie - niektóre lepiej smakują na surowo, inne doskonale nadają się do wypieków, a jeszcze pewne z nich są świetną bazą na sok. W sklepach i na bazarkach czy targach znajdziemy słodkie jabłka, jak i takie o kwaśniejszym smaku. Popularne jabłka gala wyróżniają się małą lub średnią wielkością, błyszczącą, gładką skórką i zaleca się spożywanie ich solo lub w sałatkach. Kruche jabłka lobo polecane są do przetworów, natomiast jabłka szampion o żółto-czerwonej skórce tworzą pyszne musy, soki i przeciery. 

Wartości odżywcze: kalorie – 401 kcal; białko – 23,57 g; tłuszcze – 12,22 g; węglowodany – 52,45 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-15 minut

Owsianka z duszonym jabłkiem - składniki:

  • 15 g orzechów włoskich
  • 1 jabłko
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1 opakowanie (150 g) jogurtu naturalnego Skyr 

Owsianka z duszonym jabłkiem - sposób przygotowania:

Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem do linii płatków i zostawiamy na kilka minut, aż wchłoną wodę. Dodajemy skyr, cynamon i mieszamy. Do rondelka dodajemy pokrojone jabłko, podlewamy 2-3 łyżkami wody, dodajemy odrobinę cynamonu i dusimy na niedużym ogniu, aż zmiękną. Przekładamy do owsianki. Dodajemy posiekane orzechy.