Mąka kokosowa to produkt uboczny procesu tworzenia się oleju i mleka kokosowego. Z powodzeniem może zastępować mąkę pszenną w wielu przepisach, szczególnie tych na słodsze dania - a co więcej, być jej bezglutenowym zamiennikiem, ponieważ nie zawiera ona pochodzącego z pszenicy składnika. Mąka kokosowa zawiera sporo wspierającego trawienie błonnika, działające przeciwgrzybiczo i przeciwwirusowo tłuszcze nasycone, białko pochodzenia roślinnego (aż 18 g na 100 g produktu) oraz witaminy: A, C i witaminy z grupy B. Ze względu na jej dobroczynne działanie na zdrowie warto włączyć mąkę kokosową do diety!

Jeżeli chcemy przygotować ten przepis w wersji wegańskiej, zamieńmy mleko krowie na dowolny napój roślinny.

Wartości odżywcze: kalorie – 334 kcal; białko – 19,03 g; tłuszcze – 14,12 g; węglowodany – 40,99 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 15-20 minut

Placuszki kokosowe z mango - składniki:

  • 2 jaja kurze
  • 1 łyżeczka ksylitolu
  • 100 g mango
  • kilka listków mięty pieprzowej
  • 50 ml mleka 2% tłuszczu
  • 2 łyżki (24g) mąki kokosowej

Placuszki kokosowe z mango - sposób przygotowania:

Jajka, mleko, słodzik oraz mąkę dokładnie mieszamy i odstawiamy na kilka minut, żeby mąka wchłonęła płyn. Smażymy placuszki na patelni z nieprzywierającym dnem. Podajemy z pokrojonym mango i listkami mięty.