Wątróbka drobiowa ma imponujące portfolio składników mineralnych i witamin. Jest bardziej odżywcza niż faworyzowana pierś z kurczaka, a przy tym ma więcej żelaza i kwasu foliowego niż wątróbka wołowa. Podroby dostarczają więcej składników odżywczych niż mięso mięśniowe - wątróbka drobiowa jest źródłem wapnia, magnezu, fosforu, potasu, miedzi, selenu, witamin z grupy B (w tym cennej witaminy B12) i witamin A, C, D, E oraz K. Jedzenie wątroby drobiowej to doskonały sposób na zwiększenie podaży witaminy D, szczególnie w okresie jesiennym oraz zimowym, kiedy dni są krótsze, a słońca coraz mniej. Wątróbka, podobnie jak inne podroby, zawiera również cenny koenzym Q10, niezbędny naszemu ciału do przetworzenia składników odżywczych na energię.

Wartości odżywcze: kalorie – 360 kcal; białko – 21,9 g; tłuszcze – 12,34 g; węglowodany – 43,4 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: tradycyjna

Czas przygotowania: 30-40 minut

Wątróbka z jabłkiem - składniki:

  • 100 g wątróbki z kurczaka
  • 1 jabłko - najlepiej kwaśne
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • szczypta pieprzu
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1 ziemniak 

Wątróbka z jabłkiem - sposób przygotowania:

Wątróbkę myjemy, dokładnie oczyszczamy. Lekko solimy, przyprawiamy pieprzem i smażymy na patelni na rozgrzanej oliwie ok. 2-3 minuty z każdej strony.

Przekładamy ją na talerz. Na tej samej patelni dusimy pokrojone w większą kostkę jabłko, do którego dodajemy tymianek. Kiedy jabłko zmięknie, ponownie dodajemy wątróbkę, podlewamy ok. 50 ml wody i dusimy dodatkowe 3 minuty pod przykryciem. Podajemy z ugotowanym większym ziemniakiem.