Tradycyjnie do przygotowania tego deseru powinniśmy używać ryżu kleistego (okrągłoziarnistego czy też do sushi) i mleczka kokosowego, które nadaje ziarnom słodkawy, orientalny posmak, a także sprawi, że deser stanie się wegański. Można jednak uprościć składniki i użyć ryżu basmati oraz krowiego mleka. Do posypania ryżu na mleku z mango świetnie nadają się też wiórki kokosowe lub sezam, a całość można skropić limonką, która doskonale skontrastuje słodkie smaki. Nie trzeba również kierować się klasyczną wersją, jeżeli chodzi o dobór owoców do tego dania - jeżeli nie przepadasz za mango lub nie dasz rady kupić dojrzałego, śmiało możesz spróbować połączyć ten deserowy ryż z innymi, sezonowymi propozycjami, jak truskawki, wiśnie czy gruszki. Każda opcja będzie zdrowa i smaczna!

Wartości odżywcze: kalorie – 437 kcal; białko – 15,01 g; tłuszcze – 13,68 g; węglowodany – 62,56 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 30-40 minut

Ryż na mleku z mango - składniki:

  • 100 g mango
  • Kilka listków mięty pieprzowej świeżej
  • 15 g płatków migdałów
  • 250 ml mleka 2% tłuszczu 
  • 1/3 łyżeczki kardamonu
  • 40 g ryżu basmati 

Ryż na mleku z mango - sposób przygotowania:

Ryż gotujemy na mleku, aż wchłonie większość płynu. Dodajemy kardamon (opcjonalnie) i przekładamy do miseczki. Podajemy z pokrojonym w kostkę mango, płatkami migdałów oraz listkami świeżej mięty.