Pomidory to niepozorny składnik diety - pojawiają się w sałatkach, na kanapkach, jako baza sosów czy zup, w makaronach... Nie powinniśmy jednak lekceważyć ich właściwości zdrowotnych. Pomidory warto spożywać przede wszystkim ze względu na obecny w nich likopen - organiczny związek chemiczny o działaniu przeciwutleniającym, najsilniejszy ze wszystkich karotenoidów. Likopen opóźnia procesy starzenia przez neutralizację wolnych rodników. Regularne spożywanie pomidorów zapobiega miażdżycy, ma działanie antynowotworowe. Pomidory regulują też pracę układu trawiennego dzięki wysokiej zawartości błonnika.

Wartości odżywcze: kalorie – 402; białko – 20,83 g; tłuszcze – 21,36 g; węglowodany – 32,78 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 15-20 minut

Tortilla a la burrito - składniki:

  • 1 jajo kurze
  • ¼ awokado 
  • nieduży kawałek pomidora 
  • garść rukoli
  • 25 g sera gouda light 
  • 1 tortilla pełnoziarnista

Tortilla a la burrito - sposób przygotowania:

Tortillę podgrzewamy na suchej patelni. Kładziemy plasterek sera. Przekładamy na talerz. Na tej samej patelni sadzimy jajko bez dodatku tłuszczu.

Przekładamy na ser. Dodajemy rukolę, plasterki pomidora oraz awokado. Tortillę zwijamy z każdej strony i kładziemy na patelnię łączeniem na dół, by placek się skleił.