Nocna owsianka to idealna propozycja na śniadanie dla zabieganych, ale ceniących sobie zbilansowane odżywianie - płatki owsiane wystarczy wieczór wcześniej wymieszać z jogurtem, mlekiem, wodą i resztą składników, a rano zdrowy posiłek będzie gotowy do spożycia. Do nocnej owsianki możemy dodać tak naprawdę dowolne owoce - maliny, jabłko, borówki, gruszkę, jeżyny czy truskawki. Dodatkowo urozmaicić ją możemy o nasiona chia, pestki dyni, pestki słonecznika, granolę czy sezam. Owsianka nocna przypominać będzie deser, jeżeli zrobimy ją warstwowo, masę z płatkami owsianymi przekładając smakowym jogurtem, dżemem lub herbatnikami.

Wartości odżywcze: kalorie – 419 kcal; białko – 20,17 g; tłuszcze – 12,16 g; węglowodany – 58,77 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: tradycyjna

Czas przygotowania: 10-15 minut

Nocna owsianka bananowa - składniki:

  • 1 banan 
  • 15 g masła orzechowego
  • 100 ml mleka 2% tłuszczu
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 75 g jogurtu naturalnego Skyr

Nocna owsianka bananowa - sposób przygotowania:

W miseczce lub słoiczku mieszamy płatki owsiane, mleko, jogurt, masło orzechowe i pół banana. Drugą połówkę kroimy w plasterki i wykładamy na wierzch. Zostawiamy na noc w lodówce.