Kopytka to grubsze, podłużne kluseczki w kształcie rombów, wielu z nas kojarzące się z obiadami z dzieciństwa gotowanymi przez mamę czy babcię. Kopytka możemy jeść na słodko - z masłem i cukrem czy twarogiem, ale też w słonej odsłonie, okraszone podsmażoną cebulką czy skwarkami albo podane z gulaszem lub jako dodatek do mięsa, na przykład pieczeni z sosem. Tradycyjnie kopytka przygotowuje się z ugotowanych i zmielonych ziemniaków połączonych z mąką pszenną lub ziemniaczaną, jajkami, solą i ewentualnie innymi przyprawami dodanymi według uznania. Obecnie możemy kupić gotowe kopytka w sklepie, oszczędzając czas, który byłby potrzebny na sumienne wyrobienie ciasta.

Wartości odżywcze: kalorie – 384 kcal; białko – 18,4 g; tłuszcze – 17,21 g; węglowodany – 39,11 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 20-30 minut

Kopytka z pesto i parmezanem - składniki:

  • 27 g sera parmezan
  • 100 g pomidorów koktajlowych
  • szczypta pieprzu czarnego
  • 20 g rukoli
  • 100 g kopytek
  • 20 g sosu pesto, zielonego

Kopytka z pesto i parmezanem - sposób przygotowania:

Kopytka gotujemy w osolonej wodzie wg instrukcji na opakowaniu. Odcedzamy. Przekładamy do miseczki, mieszamy w pesto i dodajemy parmezan. Dokładnie mieszamy. Dodajemy rukolę i pokrojone na pół pomidorki. Przyprawiamy do smaku pieprzem. Nie ma potrzeby dodatkowo dosalać.