Indyk to mięso polecane zarówno przez dietetyków, jak i dermatologów. Wyróżniają go wyjątkowe wartości odżywcze, które są zachowane przy niskiej kaloryczności. Najchudszą częścią indyka jest pierś, która zawiera niacynę, selen, cynk i cenne witaminy B6 oraz B12. Indyk jest szczególnie polecany na diecie redukcyjnej - selen uczestniczy w metabolizmie hormonów tarczycy odpowiedzialnych za tempo przemiany materii, natomiast niedobór witaminy B6 może utrudniać odchudzanie. Cynk i witaminy z grupy B mają za to doskonały wpływ na kondycję włosów i stan skóry.

Wartości odżywcze: kalorie – 367 kcal; białko – 29,66 g; tłuszcze – 13,61 g; węglowodany – 32,5 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: tradycyjna

Czas przygotowania: 25-35 minut

Makaron z indykiem, szpinakiem i parmezanem - składniki:

  • 18 g sera parmezan
  • 1 ząbek czosnku
  • 70 g mięsa z piersi indyka, ze skórą
  • 40 g makaronu pełnoziarnistego, spaghetti
  • pół łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta pieprzu czarnego
  • 100 g szpinaku

Makaron z indykiem, szpinakiem i parmezanem - sposób przygotowania:

Makaron gotujemy al dente. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz szpinak. Dusimy, aż zmniejszy swoją objętość. Dodajemy pokrojonego w niedużą kostkę indyka. Przyprawiamy pieprzem. Jak mięso będzie gotowe, dodajemy ugotowany makaron oraz ser. Mieszamy i przekładamy do miseczki.