Grzanki to bardzo uniwersalne śniadanie, kolacja czy przekąska, można je również zjeść jako przystawkę czy danie główne. Chrupiące, podgrzane pieczywo doskonale komponuje się zarówno ze słodkimi, jak i ze słonymi składnikami - możemy przyrządzić grzanki z szynką i warzywami, ale też takie na słodko z dżemem, powidłami czy owocami. Grzanka z serem to dobry akcent do rozgrzewających zup i kremów - bardzo często podawane są z zupą cebulową, kremem z pomidorów, szparagów czy zupą serową. Grzanki to też doskonały sposób na odświeżenie czerstwego pieczywa, ponieważ stostowanie odświeża je. 

Wartości odżywcze: kalorie – 323 kcal; białko – 10,62 g; tłuszcze – 8,74 g; węglowodany – 55,13 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-15 minut

Grzanki z serkiem i figą - składniki:

  • 70 g fig 
  • 20 g rukoli
  • 65 g serka białego lekkiego do smarowania
  • 2 kromki / 70 g chleba pełnoziarnistego z żyta

Grzanki z serkiem i figą - sposób przygotowania:

Pieczywo podgrzewamy na suchej patelni lub w tosterze. Smarujemy serkiem, wykładamy plasterki figi i posypujemy rukolą.