Tak niepozorny dodatek jak kiełki ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Są one prostym sposobem na przemycenie dawki witamin do posiłków - można je wkomponować do sałatki, położyć na kanapce czy dorzucić do smoothie, a przy tym są wyraźnym akcentem smakowym. Mogą też urozmaicić sosy i dipy, a także być pożywną dekoracją dań mięsnych. Kiełki lucerny są źródłem żelaza i łatwo przyswajalnego białka. Mają subtelny, lekko orzechowy posmak. Kiełki można samodzielnie hodować - to bardzo łatwe, a pozwala na dodawanie świeżych plonów z domowej uprawy do potraw.

Wartości odżywcze: kalorie – 403 kcal; białko – 19,11 g; tłuszcze – 12,26 g; węglowodany – 57,36 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 5-10 minut

Kanapka z kozim serem i burakiem - składniki:

  • 1 bułka grahamka
  • 50 g buraka
  • 10 ml octu balsamicznego
  • 50 g sera koziego miękkiego
  • 2 łyżki kiełków lucerny

Kanapka z kozim serem i burakiem - sposób przygotowania:

Bułkę kroimy wzdłuż, układamy ser i ugotowanego, pokrojonego w plasterki małego buraka. Lekko skrapiamy octem balsamicznym i kładziemy kiełki.