Jarmuż to jedno z najbardziej wartościowych i najzdrowszych warzyw liściastych. Jest on odmianą kapusty, która ze względu na prozdrowotne właściwości cieszy się coraz większą popularnością. Można dodać go do swojego smoothie, upiec w piekarniku z przyprawami, robiąc chipsy z jarmużu lub, tak jak w dzisiejszym przepisie, dodać go do jajecznicy. Warto urozmaicać jarmużem swoje posiłki - zawiera on duże ilości białka, błonnika i witamin, zwłaszcza witaminy C i K oraz witamin z grupy B. W liściach jarmużu znajdziemy także magnez, żelazo, cynk i fosfor, które wspierają organizm w prawidłowym funkcjonowaniu – poprawiają pracę układu sercowo-naczyniowego, obniżają ciśnienie i udrażniają naczynia krwionośne. Czosnkowa jajecznica z jarmużem to prawdziwa zdrowotna bomba!

Wartości odżywcze: kalorie – 440 kcal; białko – 19,97 g; tłuszcze – 19,83 g; węglowodany – 49,19 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-15 minut

Jajecznica z czosnkiem i jarmużem - składniki:

  • 2 jaja kurze
  • 2 ząbki czosnku
  • 50 g jarmużu
  • 100 g pomidorów koktajlowych
  • szczypta pieprzu
  • szczypta soli
  • 10 g masła ekstra - 1 plaster (10g)
  • chleb pełnoziarnisty z żyta - 2 kromki (70g)

Jajecznica z czosnkiem i jarmużem - sposób przygotowania:

Na patelni rozgrzewamy masło. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek oraz porwany w dłoniach jarmuż. Kiedy liście zmiękną, dodajemy jajka i mieszamy do uzyskania ulubionej konsystencji. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przekładamy na talerz. Podajemy z pełnoziarnistym pieczywem i pomidorkami.