Masz ochotę na typowo jesienną, rozgrzewającą słodkość? Śliwki pod kruszonką to odpowiedź na tę zachciankę. Zdrowsza wersja kruszonki na ksylitolu, który ma znacznie mniej kalorii niż cukier, oraz płatkach owsianych nadaje temu daniu, któremu blisko do deseru, wyjątkową chrupkość. Spod spieczonej kruszonki wyłaniają się parujące, soczyste śliwki, doprawione cynamonem, który podkręca ich słodko-kwaśny smak. To idealny posiłek na słodkie śniadanie, drugie śniadanie lub kolację, ale doskonale sprawdzi się również jako przekąska w ciągu dnia czy zamiennik ciasta. Śliwki pod kruszonką można także zabrać ze sobą na wynos lub podać dzieciom.

Wartości odżywcze: kalorie – 421 kcal; białko – 22,7 g; tłuszcze – 11,92 g; węglowodany – 61,27 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 30-35 minut

Śliwki zapiekane pod kruszonką  - składniki:

  • 1 łyżeczka ksylitolu
  • 40 g płatków owsianych
  • pół łyżeczki cynamonu mielonego
  • 165 g śliwek
  • 10 g masła
  • 150 g jogurtu naturalnego - skyr

Śliwki zapiekane pod kruszonką - sposób przygotowania:

Śliwki kroimy na pół, wyciągamy pestki i układamy je w naczyniu żaroodpornym. W oddzielnej miseczce mieszamy miękkie masło z płatkami owsianymi, ksylitolem oraz cynamonem. Gnieciemy w palcach, aż powstanie kruszonka. Wykładamy ją na śliwki.
Naczynie wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez 20 minut w temp. 180 st. C. Podajemy z jogurtem.