Tahini to kremowa pasta przygotowywana z nasion jasnego sezamu, pochodząca z kuchni Bliskiego Wschodu, używana również w krajach basenu Morza Śródziemnego. To sezamowy odpowiednik masła orzechowego. Można ją z łatwością przygotować samemu, blendując delikatnie podprażone ziarna sezamu (wybierz łuskane, aby uniknąć goryczkowego posmaku) na gładką masę. Nie jest do tego potrzebna nawet oliwa z oliwek ani żaden inny tłuszcz, nie dodaje się też zazwyczaj żadnych przypraw. Tahini jest obowiązkowym składnikiem hummusu, ale z powodzeniem można ją też wykorzystać do słodkich dań. W połączeniu z figami i migdałami tworzy słodki, orzechowo-sezamowy dodatek do płatków owsianych, które mają w sobie korzenną nutę dzięki szczypcie cynamonu.

Wartości odżywcze: kalorie – 434 kcal; białko – 16,19 g; tłuszcze – 20,19 g; węglowodany – 52,42 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-15 minut

Owsianka z figą i tahini - składniki:

  • 70 g fig świeżych
  • 150 g jogurtu naturalnego, 2% tłuszczu
  • 20 g masła sezamowego - tahini 
  • 10 g migdałów
  • 30 g płatków owsianych
  • pół łyżeczki cynamonu mielonego

Owsianka z figą i tahini - sposób przygotowania:

Płatki owsiane mieszamy z cynamonem i zalewamy jogurtem. Zostawiamy na kilka minut, aż zmiękną. Po tym czasie dodajemy pokrojoną figę, migdały i tahini.