Koktajle to świetny sposób na dostarczenie sobie wielu cennych wartości odżywczych w lekkostrawnej, płynnej formie. Koktajl z suszonych śliwek z orzechami i płatkami owsianymi to zdrowy, smaczny napój, który z powodzeniem zastąpi posiłek. Mleko krowie można zamienić na dowolny napój roślinny - mleko owsiane, mleko kokosowe, mleko ryżowe, mleko migdałowe czy mleko sojowe - aby przyrządzić wegański koktajl śliwkowy. Orzechy dostarczą nam niezbędnych jednonienasyconych oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, a dodatek płatków owsianych sprawi, że będziemy syci na dłużej. Dzięki temu smoothie z suszonymi śliwkami doskonale sprawdza się nie tylko jako lekka przekąska, ale też jako śniadanie, drugie śniadanie czy mały lunch, który można złapać, wychodząc z domu i wziąć ze sobą do pracy czy spakować dziecku do szkoły.

Wartości odżywcze: kalorie – 484 kcal; białko – 14,87 g; tłuszcze – 15,93 g; węglowodany – 74,63 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 5 minut

Koktajl śliwkowy - składniki:

  • 15 g orzechów włoskich
  • 200 ml mleka, 2% tłuszczu
  • 30 g płatków owsianych
  • 60 g suszonych śliwek bez pestek 

Koktajl śliwkowy - sposób przygotowania:

Wszystkie składniki blendujemy ze sobą.