Halloumi jest serem o zwartej konsystencji, doskonale nadającym się do smażenia oraz grillowania, ponieważ nie roztapia się łatwo. Może być także spożywany na surowo, jednak pełny potencjał osiąga po obróbce termicznej. W smaku jest słodko-słony, dzięki czemu dobrze komponuje się nie tylko z warzywami, ale też, jak większość serów, z owocami. Najczęściej używany jest do sałatek oraz kanapek, ale widzimy go również jako zamiennik mięsa w wege burgerach - często wtedy łączony z ananasem, burakiem lub oboma. Doskonale prezentuje się też na szaszłykach w towarzystwie papryki i cebuli. W sklepach możemy zakupić ser halloumi z dodatkiem mięty, bazylii lub chilli - jeżeli chcesz stworzyć wariację dzisiejszego przepisu, śmiało! Każdy z nich będzie dobrym towarzyszem do grzanek i ajvaru - pasty z pieczonej papryki z dodatkiem bakłażana.

Wartości odżywcze: kalorie – 357 kcal; białko – 16,73 g; tłuszcze – 15,58 g; węglowodany – 41,68 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-15 minut

Grzanki z halloumi i ajvarem - składniki:

  • 20 g rukoli
  • 70 g / 2 kromki chleba pełnoziarnistego z żyta 
  • 30 g ajvaru łagodnego 
  • 50 g sera halloumi 

Grzanki z halloumi i ajvarem - sposób przygotowania:

Na suchej patelni podgrzewamy pieczywo. Ser kroimy w plastry i grillujemy na patelni na złoto z oby stron. Grzanki smarujemy ajvarem, wykładamy ser i posypujemy rukolą.