• Nasionka chia, inaczej szałwii hiszpańskiej, mają zdolność absorbowania płynów w ilości kilka razy większej, niż same ważą. Idealnie sprawdzają się do puddingów czy zagęszczania potraw (chociaż u nas rzadko się to stosuje). Dodajmy do nich trochę migdałów, owoców jagodowych i już mamy pyszne i lekkie śniadanie. 
  • Chia są też źródłem kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Warto, żeby pojawiały się w naszym jadłospisie. 

Kaloryczność: --nur 400 kcal nur--

Czas przygotowania: --dur:15M 15 minut dur--

Czas chłodzenia: --dur:8H 8 godzin dur--

Przepis dla --yl:1 1 osoby yl--

Dieta: wegetariańska, bezglutenowa

Migdałowy pudding chia - składniki:

  • --ing 2 garście (100 g) borówek ing--
  • --ing 3/4 łyżki (12 g) płatków migdałów ing--
  • --ing 50 ml mleka 2 proc. tłuszczu ing--
  • --ing 4 łyżki nasion chia ing--
  • --ing 1/2 opakowania (75 g) jogurtu naturalnego skyr ing--

Jak przygotować migdałowy pudding chia?

--ins Nasiona mieszamy z jogurtem i mlekiem, odstawiamy do lodówki. Najlepiej na noc, wtedy chia wchłonie więcej płynu. 

Rano dodajemy borówki i płatki migdałów. ins--