• Nie masz pomysłu na obiad lub kolację? Wykorzystajmy sezonowe warzywa, w tym przypadku cukinię, i nafaszerujmy ją kaszą i mozzarellą. Będzie pysznie i lekko.
  • Cukinia jest bardzo niskokaloryczna, ale zawiera duże ilości błonnika. Sprawdzi się idealnie, jeśli jesteśmy na diecie redukcyjnej. 

Kaloryczność: --nur 381 kcal nur--

Czas przygotowania: --dur:30M 30 minut dur--

Przepis dla --yl:1 1 osoby yl--

Dieta: wegetariańska

Cukinia faszerowana kaszą i mozzarellą - składniki:

  • --ing kilka listków bazylii ing--
  • --ing 1 nieduża cukinia ing--
  • --ing 1 ząbek czosnku ing--
  • --ing ½ woreczka kaszy gryczanej ing--
  • --ing 1 łyżeczka oliwy z oliwek ing--
  • --ing 2/3 łyżeczki suszonego oregano ing--
  • --ing szczypta pieprzu ing--
  • --ing ½ kulki sera mozzarella light ing--
  • --ing szczypta soli ing--
  • --ing 2 pieczarki ing--
  • --ing ok. 50 ml passaty ing--

Cukinia faszerowana kaszą i mozzarellą - sposób przygotowania:

--ins Kaszę gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. Na patelni rozgrzewamy oliwę wraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Pod chwili dodajemy drobno posiekane pieczarki. 

Kiedy będą gotowe, dodajemy passatę i zioła. Sos podgrzewamy aż do zagęszczenia. Dodajemy kaszę i pokrojoną w kostkę mozzarellę i mieszamy.

Cukinię przecinamy wzdłuż na połowę i wydrążamy część miąższu (dodajemy go do sosu). 

Wypełniamy farszem. 

Cukinię układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 180 st. C na 30-40 minut (do miękkości). ins--