• Wegetariańskie kotleciki z soczewicy i pieczarek to doskonały zamiennik tradycyjnych kotletów. Już nieduża zmiana produktów zwierzęcych na roślinne przynosi wielkie pozytywne efekty zdrowotne, np. obniżenie ciśnienia. 
  • Soczewica jest źródłem żelaza niehemowego, czyli roślinnego. Żeby lepiej się przyswajało, warto dodać źródło witaminy C, np. natkę pietruszki. 
  • Kotleciki można upiec bez dodatku tłuszczu.

Kaloryczność: --nur 416 kcal nur--

Czas przygotowania: --dur:30M 30 minut dur--

Przepis dla --yl:1 1 osoby yl--

Dieta: wegetariańska

Wegetariańskie kotlety z soczewicy i pieczarek - składniki:

  • --ing 1 jajo kurze ing--
  • --ing 40 g suchej soczewicy czerwonej ing--
  • --ing 10 g bułki tartej ing--
  • --ing ½ cebuli ing--
  • --ing 1 ząbek czosnku ing--
  • --ing 1 łyżka oliwy z oliwek ing--
  • --ing 9 pieczarek ing--
  • --ing 2 łyżeczki natki pietruszki ing--
  • --ing 1/4 łyżeczki papryki chili w proszku ing--
  • --ing 1/4 łyżeczki mielonej kurkumy ing--
  • --ing 1/3 łyżeczki suszonego oregano ing--
  • --ing 1/4 łyżeczki słodkiej papryki w proszku ing--
  • --ing Szczypta pieprzu ing--
  • --ing Szczypta soli ing--

Jak przygotować wegetariańskie kotlety z soczewicy i pieczarek?

--ins Soczewicę wsypujemy do małego garnka, zalewamy wodą, doprawiamy solą. Przykrywamy, zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem przez ok. 15 minut do miękkości. Do soczewicy dodajemy przyprawy: paprykę słodką i ostrą, kurkumę, oregano i pieprz, wszystko mieszamy, gotujemy, aż woda zostanie wchłonięta, i zostawiamy do przestudzenia.

Pieczarki myjemy, kroimy i wrzucamy na patelnię. Dodajemy pokrojoną w kosteczkę cebulę, posiekany czosnek oraz oliwę. Smażymy przez ok. 10 minut. Tak przygotowane pieczarki studzimy i rozdrabniamy w blenderze. 

W misce łączymy soczewicę, pieczarki oraz jajko i 2 łyżki bułki tartej. Doprawiamy solą, pieprzem i dorzucamy posiekaną natkę.

Formujemy kotlety. Smażymy je na złoty kolor, na rozgrzanej oliwie z dwóch stron. Można je upiec w piekarniku. ing--