• Podstawą diety śródziemnomorskiej, którą stosuje się m.in. na Sycylii, są sezonowe warzywa. Właśnie dlatego wykorzystujemy je w przepisie na warzywa po sycylijsku.
  • Dodatek komosy ryżowej zapewnia odpowiednią ilość białka. Quinoa jest także źródłem żelaza i innych makroskładników, które powinny znaleźć się w zbilansowanej diecie.

Kaloryczność: --nur 402kcal nur--

Czas przygotowania: --dur 25M dur--

Przepis dla --yl:1 1 osoby yl--

Dieta: wegańska, bezglutenowa

Warzywa po sycylijsku - składniki:

  • --ing 1 duża (100g) garść bobu ing--
  • --ing 100g cukinii ing--
  • --ing 1 ząbek czosnku ing--
  • --ing 2 łyżki octu balsamicznego ing--
  • --ing 1 łyżka oliwy ing--
  • --ing 2 łyżeczki natki pietruszki ing--
  • --ing 10g nasion słonecznika ing--
  • --ing 30g komosy ryżowej ing--
  • --ing 1 garść (100g) fasolki szparagowej - świeżej lub mrożonej ing--
  • --ing Szczypta soli ing--
  • --ing Szczypta pieprzu ing--

Warzywa po sycylijsku - sposób przygotowania:

--ins Bób gotujemy do miękkości i obieramy z łupinek. Fasolkę gotujemy al dente. Możemy ugotować je razem dla oszczędności czasu. Komosę gotujemy wg instrukcji na opakowaniu.

Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i pokrojoną w półplasterki cukinię. Dusimy na niewielkim gazie, aż warzywo zmięknie.

Dodajemy bób i fasolkę. Smażymy ok. 4 minut. 

Dodajemy ocet, nasiona słonecznika i ugotowaną komosę. Przyprawiamy solą oraz pieprzem

Mieszamy. Przekładamy do miseczki i dodajemy posiekaną natkę. ins--