• Chłodnik z cukinii sprawdzi się idealnie na upalne letnie dni. Cukinia jest warzywem o dużej zawartości wody, dzięki czemu daje nam uczucie orzeźwienia.
  • Połączenie z zimnym kefirem dostarcza nam też niezbędnego wapnia i sprawia, że posiłek jest zbilansowany dzięki zawartości białka i tłuszczów.
  • Cukinię można jeść na surowo. Jeśli nie masz czasu jej podsmażać, możesz wypróbować wersję raw :)

Kaloryczność: 334 kcal

Czas przygotowania: 15 minut

Czas chłodzenia: minimum 2 godziny

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska, bezglutenowa

Chłodnik z cukinii - składniki:

  • 200 g cukinii
  • 400 ml kefiru 2% tłuszczu
  • garść mięty
  • 1 łyżka oleju lnianego
  • szczypta pieprzu

Jak przygotować chłodnik z cukinii?

Cukinię myjemy, kroimy w kostkę i podduszamy na suchej patelni, aż zmięknie. 

Zostawiamy do ostudzenia. 

Kiedy będzie zimna, przekładamy do naczynia blendera, dodajemy resztę składników i blendujemy na gładko.

Danie podajemy mocno schłodzone.