• Kasza gryczana zawiera duże ilości magnezu. Żeby przyswoić go jak najwięcej, warto spożywać ją na surowo. Wystarczy zostawić ją na noc do namoczenia i rano nie trzeba jej gotować!
  • Przygotowując truskawkowy mus gryczany, co prawda gotujemy kaszę, ale można wykorzystać wskazówkę opisaną wyżej i tylko ją namoczyć.
  • Kaszę można zamienić na ryż basmati.

Kaloryczność: 377 kcal

Czas przygotowania: 20 minut

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska, bezglutenowa

Truskawkowy mus gryczany - składniki:

  • 30 g kaszy gryczanej
  • 150 ml mleka 2% tłuszczu
  • 15 g orzechów laskowych
  • 150 g truskawek
  • 1/2 opakowania (75 g) jogurtu naturalnego skyr

Truskawkowy mus gryczany - sposób przygotowania:

Kaszę gotujemy na mleku do miękkości. Jeśli masz więcej czasu, możesz zalać ją wodą dzień wcześniej i zostawić do namoczenia. Wtedy będzie lżej strawna i w wyniku gotowania nie straci wartości odżywczych. Wtedy odcedzoną kaszę zalewamy mlekiem.

Dodajemy resztę składników poza orzechami i blendujemy na gładko. 

Posypujemy pokruszonymi orzechami laskowymi.