• Rabarbarowy pudding chia przygotowany z nasion szałwii hiszpańskiej (chia) to źródło kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3 i -6.  
  • Jeśli wolisz, można użyć zamiast chia siemienia lnianego, które podobnie jak małe nasionka szałwii pochłania duże ilości płynów.

Kaloryczność: 369 kcal

Czas przygotowania: 20 minut

Czas chłodzenia: ok. 8 godzin - warto przygotować wcześniej!

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Rabarbarowy pudding chia - składniki:

  • 2 łyżeczki ksylitolu
  • 20 g masła orzechowego
  • 150 ml mleka 2% tłuszczu 
  • 2 łodygi rabarbaru
  • 2 łyżki nasion chia

Rabarbarowy pudding chia  - sposób przygotowania:

Rabarbar obieramy i kroimy na nieduże kawałki. Przekładamy do rondelka, podlewamy lekko wodą, dodajemy łyżeczkę słodzika i dusimy, aż zmięknie. 

Nasiona chia zalewamy mlekiem, dodajemy łyżeczkę słodzika, mieszamy i odstawiamy do lodówki, aż napęcznieją (to trwa kilka godzin, dlatego warto przygotować wcześniej). 

Jak nasiona wchłoną płyn, na dół słoika lub miseczki wykładamy mus z rabarbaru, warstwę chia oraz masło orzechowe.