• Domowy hummus ma mniej kalorii niż ten sklepowy, dlatego warto poświęcić 5 minut na jego przygotowanie. Możemy zrobić go więcej i przechowywać w pojemniczku w lodówce.
  • Kanapka z domowym hummusem jest lekka i zdrowa. Jeżeli mamy już przygotowany hummus, a możemy to zrobić wcześniej, to stworzenie II śniadania zajmie nam 3 minuty. 
  • Możemy przygotować wiele wersji smakowych, dodając np. gotowanego buraka, ugotowaną marchew, imbir, szpinak lub inne warzywa. 

Kaloryczność: 437 kcal

Czas przygotowania: 15 minut

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegańska

Kanapka z domowym hummusem - składniki:

  • ½ łyżki tahini
  • łyżka soku z cytryny
  • ok. 50 ml wody 
  • 100 g ciecierzycy z puszki
  • garść rukoli
  • 1 grahamka

Kanapka z domowym hummusem - przygotowanie:

Ciecierzycę płuczemy na sitku. Wsypujemy do naczynia blendera, dodajemy tahini, sok z cytryny, pieprz i sól. 

Blendujemy, dodając zimną wodę do uzyskania ulubionej przez siebie konsystencji. 

Bułkę kroimy wzdłuż, smarujemy hummusem i posypujemy rukolą.