• Jaja i szpinak to doskonałe źródło żelaza. By nie ograniczać jego wchłanialności, warto wybrać pieczywo na zakwasie, które ma obniżoną ilość fitynianów dzięki fermentacji. 
  • Jeśli jesteś fanem szakszuki tak jak my, to koniecznie wypróbuj inne nasze przepisy na to danie!

Kaloryczność: 417kcal

Czas przygotowania: 15 minut

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Zielona szakszuka - składniki:

  • 2 jaja kurze
  • 50 g groszku zielonego, mrożonego
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek 
  • Szczypta pieprzu
  • Szczypta soli
  • 2 garście szpinaku
  • 2 kromki chleba pełnoziarnistego
  • Szczypta gałki muszkatołowej

Zielona szakszuka - sposób przygotowania:

Szpinak siekamy na drobne listki. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy szpinak i mrożony groszek. Dodajemy sól, pieprz i gałkę muszkatołową. 

Jak warzywa zmiękną, robimy dwa dołeczki i wbijamy w nie jajka. Dusimy pod przykryciem, aż jajka się zetną. 

Podajemy z pełnoziarnistym pieczywem