Wartości odżywcze: kalorie - 414 kcal; białko - 14,46 g; tłuszcze - 13,49 g; węglowodany - 66,19 g

Przepis dla 1 osoby
Czas przygotowania: 15 min

Pełnoziarniste placki z jabłkami - składniki

  • Jajko
  • Jabłko 
  • łyżeczka ksylitolu 
  • 100 ml mleka, 2% tłuszczu  
  • 1/2 łyżki oleju rzepakowego
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • 2 i 2/3 łyżki (40 g) mąki pszennej pełnoziarnistej

 Jak zrobić pełnoziarniste placki z jabłkami?

Jajo roztrzepujemy z mlekiem, dodajemy mąkę, cynamon i słodzik. Odstawiamy na kilka minut, aż masa zgęstnieje.

W tym czasie myjemy jabłko, kroimy na plastry i wyciągamy gniazdo nasienne.

Na patelni rozgrzewamy olej.

Kawałki jabłek zanurzamy w cieście i przekładamy łyżką na patelnię. Smażymy na złoto z obu stron. Po zdjęciu z patelni przekładamy na ręcznik papierowy, który wchłonie nadmiar tłuszczu.