Steve Easterbrook, były dyrektor generalny i prezes McDonald's, wspiera obecnie sieć restauracji wegańskich oferujących swoim klientom smażone kurczaki. Założona w 2020 roku firma Project Pollo twierdzi, że jest pierwszym w Ameryce fast foodem sprzedającym potrawy inspirowane kurczakami, opartym w całości na produktach roślinnych.

Jego wegańskie menu jest inspirowane Chick-fil-A i KFC, z opcjami takimi jak popcorn chiken i panierowane wegańskie burgery (oba zawierają kurczaka roślinnego TiNDLE), a także owsiane koktajle mleczne.

Easterbrook, który pełnił funkcję dyrektora generalnego McDonald's od 2015 do 2019 roku, kiedy poproszono go o ustąpienie z powodu niewłaściwych relacji z pracownikami, powiedział, że „widzi przyszłość w konsumpcji roślinnej" i uważa Project Pollo za „wschodzącego lidera" w tej przestrzeni.

Poza McDonald’s Easterbrook ma na koncie współpracę z dwoma innymi dużymi sieciami, takimi jak PizzaExpess i Wagamama.

Project Pollo ma obecnie kilka lokalizacji w Teksasie i wkrótce zamierza otworzyć restauracje w Kolorado, Las Vegas i Arizonie. Dzięki nowej rundzie inwestycyjnej ma nadzieję przyspieszyć krajową ekspansję i otworzyć 100 lokali do 2025 roku.

- Wiem, że Easterbrook pomoże mi stać się liderem - powiedział założyciel sieci Lucas Bradbury.

Rosnący apetyt na wegańskie kurczaki

Kurczak jest najpopularniejszym mięsem w USA. Szacuje się, że w 2020 roku przeciętny Amerykanin zjadł ponad 43 kg kurczaków. Każdego roku w USA zabija się w celach spożywczych około 9 mld kurczaków.

W ślady Project Pollo próbuje iść wiele marek i podsuwać konsumentom roślinne odpowiedniki mięsa. Co ciekawe, nawet samo KFC wypróbowało Beyond Fried Chicken, który został opracowany specjalnie dla tej sieci przez roślinną markę mięsną Beyond Meat.

Kurczak wegański cieszy się również uznaniem celebrytów i wielu z nich decyduje się promować ten rodzaj żywności.