Możesz przygotować więcej pasty na zapas i przechowywać ją w lodówce przez kilka dni - świetnie sprawdzi się ona nie tylko na pieczywie, ale też jako element buddha bowl czy uzupełnienie sałatki. Pastą możesz również posmarować tortille i zawinąć we wrapy z dodatkami. Fasolę można podmienić na ciecierzycę, a bułkę zastąpić kromką chleba. Dodatkowo na kanapkę możesz położyć dowolne warzywa, ser w plastrach czy szynkę. 

Wartości odżywcze: kalorie – 496 kcal; białko – 19,64 g; tłuszcze – 11,19 g; węglowodany – 84,6 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 10-20 min

Grahamka z pastą z fasoli i buraka - składniki:

  • 1 bułka grahamka
  • 105 g buraka
  • 10 g masła
  • 20 g kiełków lucerny
  • 110g fasoli konserwowej, odsączonej 

Grahamka z pastą z fasoli i buraka - sposób przygotowania:

Fasolę płuczemy z zalewy na sitku i przekładamy do naczynia blendera. Dodajemy ugotowanego lub upieczonego buraka. Możemy wykorzystać ugotowane buraki, które można kupić w sklepie. Przyprawiamy solą i pieprzem. Blendujemy na gęstą pastę. Pieczywo smarujemy masłem, pastą i dodajemy ulubione kiełki.