Przejście na dietę wegańską nie musi oznaczać rezygnacji ze śniadaniowych klasyków z udziałem jajka. Sól czarna kala namak skutecznie imituje jajeczny posmak, a mąka z ciecierzycy odwzorowuje charakterystyczną teksturę omleta. Do środka po usmażeniu możesz dodać wegański ser lub szynkę czy ulubione warzywa - dobrze smakuje z liśćmi szpinaku, a także sosem na bazie octu balsamicznego. Doskonałym sposobem na wykorzystanie omleta jest również użycie go jako nadzienia kanapki. Wegański omlet z powodzeniem możesz też zabrać ze sobą do pracy.  

Wartości odżywcze: kalorie – 397 kcal; białko – 21,45 g; tłuszcze – 11,42 g; węglowodany – 50,51 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegańska

Czas przygotowania: 15-20 min

Klasyczny omlet wegański - składniki

  • pół łyżki oliwy z oliwek 
  • 100 g pomidorków koktajlowych 
  • 10 g płatków drożdżowych 
  • 20 g kiełków lucerny 
  • 70 g mąki z ciecierzycy 
  • 80 ml napoju migdałowego Go Vege
  • szczypta soli czarnej kala namak 

Klasyczny omlet wegański - sposób przygotowania:

Wszystkie składniki poza oliwą oraz warzywami mieszamy na gładką, dosyć gęstą masę. Smażymy na rozgrzanej oliwie na złoto z obu stron. Przekładamy na talerz i dodajemy pokrojone w połówki pomidorki oraz ulubione kiełki.