Psianka podłużna, oberżyna, gruszka miłosna, jajko krzewiaste... Jak Ty nazywasz bakłażana? Bez wątpienia można nazwać go pysznym, szczególnie w akompaniamencie pomidorów i parmezanu, czyli jako składnik włoskiego makaronu alla norma. Znany w wielu kulturach - robi się z niego pastę baba ghanoush, grilluje, smaży, piecze go i faszeruje. Należy pamiętać, że bakłażana nie można spożywać na surowo - zawiera on toksyczną substancję, solaninę, mogącą powodować zatrucie pokarmowe. Jeżeli do tej pory nie umiałeś przekonać się do tego wdzięcznego warzywa, przepis na makaron alla norma z pewnością zmieni Twoje nastawienie.

Wartości odżywcze: kalorie – 388 kcal; białko – 18,94 g; tłuszcze – 12,5 g; węglowodany – 54,41 g

Przepis dla 1 osoby

Dieta: wegetariańska

Czas przygotowania: 30-40 min

Makaron alla norma - składniki:

  • 18 g parmezanu (można zamienić na grana padano)
  • 240 g bakłażana
  • garść świeżej bazylii
  • 1 ząbek czosnku
  • 35 g makaronu pełnoziarnistego wstążki
  • pół łyżki oliwy z oliwek
  • 200 g pomidorów w puszce
  • szczypta czarnego pieprzu
  • szczypta soli

Makaron alla norma - sposób przygotowania:

Makaron gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie. Odlewamy, uprzednio odlewając około pół szklanki wody makaronowej. 

Bakłażan kroimy i solimy - to ważny krok, by nie był gorzki. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy bakłażana i podlewamy stopniowo zostawioną wodą z gotowania makaronu. Dusimy, aż zmięknie. Gdy tak się stanie, dodajemy pół puszki pomidorów, czosnek oraz przyprawy. Dusimy, aż powstanie gęsty sos. Mieszamy z ugotowanym makaronem, posypujemy parmezanem i liśćmi bazylii.