WHERE NEXT? to projekt Glenfiddich — najczęściej nagradzanej szkockiej whisky single malt na świecie*. Jego celem jest inspirowanie ludzi do stawiania sobie wyzwań. Tę inspirację mogą czerpać z rozmów z wizjonerami i pasjonatami w dziedzinie designu, kuchni, technologii oraz muzyki. Odcinki z serii WHERE NEXT? poruszają tematy wychodzenia ze strefy komfortu, radzenia sobie z trudnościami na drodze kariery, niespoczywania na laurach oraz rozwoju w danej branży.

W pierwszym odcinku serii, prowadzący dyskutowali z gośćmi m.in. o podróżach kulinarnych, czasem bardziej, a czasem mniej oczywistych. Panowie z Grupy Warszawa opowiedzieli o swoim 3-dniowym tripie po Londynie, podczas którego odwiedzili aż 60 lokali.

embed

We wspomnieniach nie podróżuję miejscami, tylko wracam do konkretnych smaków. Kiedy opowiadasz o Sycylii, pojawia mi się konkretna kanapka, na konkretnym targu, w konkretnym miejscu i jej smak. Puerto Rico to z kolei miska z owocami tropikalnymi. Podróże smakowe to cudowne wspomnienia — opowiadał Norbert Redkie.

Prowadzący poruszyli też temat odwagi, a swoją definicją tej cechy ze słuchaczami podzieliła się Barbara Starecka: Nie postrzegam siebie jako osobę najbardziej odważną na świecie, ale ciekawą świata. I to jest coś, co towarzyszyło mi od małego. I to mnie właśnie pchało w różne ciemne zakamarki — mówiła.

embed

Hubert Karsz nakreślał z kolei granicę, w której jego zdaniem przestaje mówić się o zimnych, kalkulowanych decyzjach biznesowych, a do gry wkracza ryzyko.

Myślę, że odwaga zaczyna się tam, gdzie kończy się intelekt i pojawia się niewiadoma. Dla kogoś nasze decyzje mogą wydawać się odważne czy brawurowe. W rzeczywistości jest tak, że staramy się raczej mało ryzykować. To jest jednak biznes, a koszty związane z porażką są bardzo dotkliwe — tłumaczył.

Nie zabrakło dyskusji o wpływie pandemii na pracę zawodową, życie osobiste oraz styl myślenia. Goście odcinka podzielili się również pozytywnymi doświadczeniami z tego czasu.

Miałam skojarzenia z 2008 rokiem. Wtedy straciłam pracę na fali światowego kryzysu finansowego. Kiedy teraz coś się zaczęło dziać i poznałam te pierwsze, bardzo podobne symptomy, to ogarnął mnie jakiś spokój. Spokój, że ja już to znam i wiem jak to obsłużyć. Spokój, że na pewno wszystko się dobrze skończy. Przyszła też taka refleksja, że sobie poradzę i że mogę na siebie liczyć — opowiadała Barbara Starecka.

Rozmówcy delektowali się smakiem drinków przygotowanych przez Kubę Magnuszewskiego, ambasadora marki Glenfiddich. Odcinek z udziałem Barbary Stareckiej i Grupy Warszawa można obejrzeć na stronie kampanii WHERE NEXT?.