O to, kto i dlaczego najchętniej sięga po popularne diety pudełkowe zapytaliśmy Marcina Mazurka, prezesa Body Chief sp. z o. o., lidera cateringu dietetycznego w Polsce.

Co spowodowało, że catering dietetyczny zyskał w ostatnim czasie aż taką popularność?

Z roku na rok klienci są coraz bardziej świadomi, jak ważne jest zdrowe odżywianie, ale też mają mniej czasu, by samodzielnie zadbać o właściwe żywienie. Jako że 7 lat temu byliśmy jedną z pierwszych firm, które wprowadzały na rynek taki produkt jak catering dietetyczny, widzimy, jak zmieniają się klienci i ich potrzeby. Kiedyś na 5 gotowych posiłków na cały dzień mogli sobie pozwolić tylko dobrze zarabiający, sportowcy lub (okazjonalnie) osoby chcące osiągnąć cele żywieniowe lub sylwetkowe. Dziś produkt stał się bardziej powszechny.

W Body Chief uważnie słuchamy klientów i szczególną uwagę przykładamy do tego, by nasz produkt maksymalnie odpowiadał ich oczekiwaniom, dlatego regularnie badamy rynek oraz pytamy klientów.

Przejawem tego jest m.in. stworzenie zestawów dedykowanych specjalistycznym potrzebom, jak dieta bez glutenu i laktozy, zestaw dla diabetyków, kobiet w ciąży czy wegan. Jako pierwszy i jedyny catering na tak dużą skalę wprowadziliśmy ekologiczne opakowania jako bezpłatny standard dla wszystkich klientów. Widzimy, że takie podejście zdaje egzamin. Klienci z jednej strony uważają nas za eksperta, któremu mogą zaufać w kwestii diety i zdrowia, ale też szczególnie cenią u nas elastyczność obsługi zamówień i wysoką jakość produkcji. Udało nam się zbudować zaangażowaną społeczność, dla której dieta to styl życia.

Jakie są powody, dla których klienci decydują się na dietę pudełkową?

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Z naszych wewnętrznych badań ankietowych, które przeprowadziliśmy wspólnie z klientami Body Chief wynika, że głównym powodem jest chęć zadbania o zdrowe odżywianie. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 64% pytanych. Dla osób korzystających z naszego cateringu istotne jest, że wszystkie diety bilansowane są zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia, uwzględniają najnowszą wiedzę z zakresu dietetyki, a także aktualne trendy na rynku gastronomicznym. Niewiele mniej, bo 63% klientów chce osiągnąć cele żywieniowe, np. schudnąć, przytyć lub wyrzeźbić sylwetkę. Są to klienci chętnie korzystający z darmowej opieki dietetyków, którzy czuwają nad całym procesem od momentu wyboru diety przez ocenę bieżących efektów. Z kolej aż 47% odpowiadających jako główny powód wskazało brak czasu na gotowanie, a 38% wygodę zamawiania gotowych posiłków. To wpisuje się w aktualny trend związany z oszczędnością czasu i korzystaniem z rozwiązań typu „fast", ale w wariancie jakościowym. U nas klient otrzymuje pakiet: zdrowie, smak i wygodę.

Jakie elementy oferty są najważniejsze dla klientów? Co determinuje wybór danej firmy spośród innych?

Elementem, na który klienci zwracają szczególną uwagę jest dostępność różnych rodzajów diet i kaloryczności. Taką odpowiedź wskazała ponad połowa pytanych (58%). W naszej ofercie mamy aż 16 różnych zestawów dietetycznych, z których klienci mogą skorzystać. Sukcesywnie wprowadzamy nowe produkty, które urozmaicają wachlarz dostępnych diet.

Nowością w Body Chief jest zestaw wegański dedykowany osobom, które chcą wyeliminować produkty pochodzenia zwierzęcego z codziennej diety przy jednoczesnym dostarczeniu niezbędnych składników odżywczych, z wyłączeniem witaminy D oraz B12, które w przypadku tej diety należy dodatkowo suplementować.

Ważnym kryterium jest także przyjazny proces zamawiania (31%). Biorąc pod uwagę specyfikę diety pudełkowej, czyli fakt, że klienci mają codzienny kontakt nie tylko z samym produktem, a więc posiłkami, ale również kwestią dostawy czy obsługi zamówienia, jest to szczególnie ważne. Wiele osób zamawia dietę z dnia na dzień i oczekuje, że będzie mogło to zrobić w sposób szybki łatwy i wygodny. Między innymi z tego powodu wprowadziliśmy aplikację mobilną, która w październiku pojawi się w nowej, innowacyjnej odsłonie zgodnie z najnowocześniejszymi trendami e-commerce, co przełoży się na jeszcze większy komfort użytkowania.

Elementem, który wyróżnia Body Chief na tle konkurencji jest ekologia. Czy ten czynnik również determinuje wybór klienta?

Materiał promocyjny PartneraMateriał promocyjny Partnera 

Wśród badanych klientów co druga osoba wskazała ekologiczne opakowania i troskę o środowisko jako „ważne", a 16% uznało ten element za kluczowy. Świadczy to o tym, że nasze podejście biznesowe oparte na filozofii eko i low waste znajduje uznanie w oczach klientów. Wartości te stanowią fundament naszej marki i rozwinięcie hasła „Not a diet. Lifestyle". Styl życia, który promujemy jest ekologiczny, odpowiedzialny i zrównoważony, a działania, które podejmujemy w tym zakresie są autentyczne. Prawie wszystkie opakowania, które trafiają do klientów są eko, dzięki czemu udało nam się ograniczyć jednostkowe użycie plastiku o ponad 90%.

W Body Chief klienci nie mają możliwości wybrania pojemników z tworzyw sztucznych, a biodegradowalne pudełka to u nas bezpłatny standard.

M.in. w ten sposób chcemy promować postawy pro-środowiskowe. Ale takich działań podejmujemy dużo więcej. Są to m.in. warsztaty edukacyjne dla dzieci w szkołach, adopcja tygrysa w zoo czy współpraca z Bankiem Żywności pod kątem przekazywania nadwyżek żywności, zapobiegając marnowaniu jedzenia. Ta autentyczność doceniana jest przez klientów również w innym obszarze. Brak dodatkowych opłat i ukrytych kosztów to również element ważny dla klienta, na co powołuje się co czwarta pytana osoba. W Body Chief cena, którą klient widzi w cenniku, jest ostateczna – nie doliczamy opłat za dostawę i inne dodatkowe usługi, które w naszym przypadku stanowią całościowy standard. Wierzymy, że to właśnie pro-klienckie i odpowiedzialne podejście do prowadzonej działalności jest jednym z czynników sukcesu marki, co doceniają nasi klienci i dlatego tak chętnie wybierają właśnie Body Chief