Grillowane szaszłyki z warzyw

Grillowane szaszłyki z warzywamiGrillowane szaszłyki z warzywami shutterstock

Warzywa (cukinie, bakłażany, papryki, pomidory, cebule) kroimy na grube plastry lub kawałki, małe pozostawiamy w całości.

Drewniane szpadki moczymy w zimnej wodzie i nabijamy na nie pokrojone warzywa. Skrapiamy oliwą, posypujemy ulubionymi ziołami, np. prowansalskimi. Większość warzyw pieczemy 12-15 minut, od czasu do czasu obracając szaszłyki.

Pomidorki czereśniowe pieczemy krócej, 8-10 minut, podobnie jak podgotowane ziemniaki. Warzywa można także wcześniej zamarynować w oliwie z dodatkiem ulubionych ziół, czosnku, soku z cytryny.

Grillowane kolby kukurydzy

Grillowane kolby kukurydzyGrillowane kolby kukurydzy shutterstock

Grillowane kolby kukurydzy - składniki

8 kolb kukurydzy
Na sos:
100 g masła (lub margaryny wegańskiej)
pęczek posiekanego szczypiorku
soku wyciśniętego z 1/2 cytryny
łyżeczka drobnej soli morskiej

Grillowane kolby kukurydzy - przygotowanie

Na sos roztapiamy masło i mieszamy z pozostałymi składnikami.

Kukurydzę grillujemy około 10 minut, od czasu do czasu ją przekręcając, aby opiekła się ze wszystkich stron. Gdy będzie już rumiana i miękka, podajemy ją z przygotowanym sosem.

Grillowane pstrągi

Grillowane pstrągiGrillowane pstrągi sutterstock

Dla 4 osób
Przygotowanie: 20 minut

Grillowane pstrągi - składniki

cytryna
3 łyżki posiekanej natki
1/2 łyżeczki różowego pieprzu
sól, pieprz
łyżka płatków drożdżowych
4 całe oczyszczone pstrągi
oliwa  

Grillowane pstrągi - przygotowanie

Cytrynę obieramy, miąższ kroimy na małe kawałki, mieszamy z natką, różowym pieprzem, szczyptą soli oraz płatkami drożdżowymi. Mieszanką napełniamy pstrągi, spinamy brzuchy ryb wykałaczkami. Doprawiamy solą i pieprzem, smarujemy oliwą i układamy na natłuszczonym i rozgrzanym ruszcie grilla. Pieczemy 12-14 minut. W połowie czasu grillowania delikatnie odwracamy ryby na drugą stronę. Podajemy z sałatką ze świeżych warzyw.