- Rośnie popyt na produkty ekologiczne i prozdrowotne, czy też produkty przeznaczone dla osób, które stosują specjalistyczne diety. Przybywa również producentów żywności ekologicznej, chcemy więc dostarczać konsumentom jak najszerszy asortyment z tej kategorii - wyjaśnia Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia. Firma planuje, że ekosupermarket zajmie około 600 m kw. powierzchni. To pozwoli wyeksponować na półkach 6-7 tys. różnych artykułów. To aż dwa razy więcej niż w tej chwili oferowanych jest w największym sieciowym sklepie OFZ, w warszawskiej galerii handlowej Arkadia. Firma zapowiada, że na półkach można będzie znaleźć dużo warzyw i owoców, pieczywa, wędlin, nabiału, serów i mięsa. Szczególnie dobrze zaopatrzony ma być tzw. dział superfoods, czyli produkty bogate w składniki odżywcze.- Mamy też kilka niezwykłe ciekawych pomysłów na polskim rynku jeszcze nieznanych, ale na razie nie możemy ich zdradzić - mówi Chłoń. Pierwszy ekologiczny supermarket OFZ zostanie otwarty prawdopodobnie w drugiej połowie 2017 w Warszawie; kolejny w 2019 roku. W 2015 roku Polacy wydali na certyfikowaną żywność około 800 mln zł. W 2017 ma to być 1 mld zł.