Miesięcznik Forbes przedstawił właśnie listę najcenniejszych dla reklamodawców (w ubiegłym roku) gwiazd polskiego show biznesu, wśród nich celebrytów kulinarnych. Instytut Monitorowania Mediów postanowił sprawdzić, czy zainteresowanie reklamodawców przekłada się na popularność w internecie. Okazuje się, że niekoniecznie.

Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza oraz nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM wśród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.

Co ciekawe - popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Pascal Brodnicki okazali się mniej popularni wśród internautów od Marty Grycan, która pojawiła się w rankingu Forbesa, za to często jest opisywana w serwisach plotkarskich.

Popularność celebrytów kulinarnych w intereciePopularność celebrytów kulinarnych w interecie IMM IMM

Raport opracowano na podstawie około 400 tysięcy publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych. Pod uwagę brane były teksty, które ukazały się między 7 sierpnia 2012 a 7 sierpnia 2013 roku i zawierały frazę będącą pełnym imieniem i nazwiskiem badanej osoby.