Dla 2 osób
Przygotowanie: 30 minut

Korzenne pierogi leniwe bez glutenu - składniki:

250 g twarogu półtłustego
65 g mąki ryżowej bezglutenowej
jajko (zerówka wolny wybieg)
płaska łyżka cukru kokosowego
1/3 gałki muszkatołowej świeżo startej
1/2 ziarenka tonki świeżo startego
płaska łyżka plus łyżeczka mielonego cynamonu
łyżka ghi
łyżka miodu (tu: rozmarynowego)
garść pistacji niesolonych i nieprażonych, grubo posiekanych
szczypta soli

Korzenne pierogi leniwe bez glutenu - przygotowanie: 

Do miski wkładamy twaróg i jajko. Mieszamy. Dodajemy mąkę, szczyptę soli, cukier, świeżo startą gałkę muszkatołową, tonkę oraz łyżkę cynamonu. Wyrabiamy ciasto. Gotowe powinno być dość lepkie.
Odrywamy ciasto po kawałku i na dużej desce formujemy podłużne, dość cienkie wałeczki, które następnie lekko ugniatamy na całej długości (np. płaską stroną noża) i kroimy na małe kawałki.
W dużym garnku gotujemy wodę. Do wrzątku wrzucamy pojedynczo kluski i gotujemy, aż wypłyną na powierzchnię.Dzielimy leniwe na porcje.
Przygotowujemy masło cynamonowe: na patelni roztapiamy łyżkę masła i dodajemy łyżeczkę cynamonu. Mieszamy i podgrzewamy chwilę, po czym zdejmujemy patelnię z ognia.
Leniwe polewamy miodem oraz cynamonowym masłem z patelni. Posypujemy pistacjami i podajemy.