Dieta bezglutenowa. Śniadanie bez chleba

Tomek Woźniak, Tessa Capponi-Borawska
18.10.2012 11:15
A A A Drukuj
Śniadanie to prawdziwe wyzwanie w diecie bezglutenowej. Jak rozpocząć dzień bez chleba? Proponujemy smakowite sałatki, omlety i kasze

Fot. Marcin Klaban

(dla 1 osoby)

 

Składniki

 

Sposób przygotowania

Kaszę gotujemy na sypko zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Nieobranego ogórka oraz paprykę kroimy w kostkę, a pomidorki - na połówki lub ćwiartki. Ugotowaną kaszę przelewamy zimną wodą, odcedzamy, mieszamy z warzywami oraz posiekaną miętą, doprawiamy solą i pieprzem. Do kaszy możemy dodać kukurydzę z puszki lub szynkę albo żółty ser (pokrojone w kostkę). Do śniadaniówki warto spakować również suszone figi, morele, migdały oraz pestki dyni i słonecznika.

Fot. Marcin Klaban

Komentarze (3)

Zaloguj się
  • avatar

    Gość: Ola

    Oceniono 4 razy 2

    Propozycje ciekawe i warte wypróbowania, jednak większe brawa należą się autorowi za podjęcie tematu diety bezglutenowej. Jest nas, chorych na celiakię, całkiem sporo, a wciąż jeszcze mało kto orientuje się w temacie :)

  • avatar

    Gość: zdrowszy

    Oceniono 2 razy 0

    Kaszę jaglana warto gotować krócej i w mniejszej ilości wody, a potem dogrzac w garnku pod kocykiem.

  • avatar

    Gość: Nalewka

    Oceniono 6 razy -2

    Sałatka owocowa na śniadanie? Pyszna, zdrowa, ale ciut mało rozgrzewająca jak na polskie zimowe warunki :P Wolę gorącą zupę - krem z warzyw z dodatkiem makaronu ryżowego, czy z kaszą albo jajkiem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX