- Średni nakład książki w Polsce to ok. 4 tysiące egzemplarzy, największą pozycją wydawniczą mijającego roku było ?50 twarzy Greya? z nakładem podobno około pół miliona, a najbardziej popularna książka kucharska, od momentu wprowadzenia do księgarń została sprzedana w liczbie ponad 700 tys. egzemplarzy. Na tym tle nakład książki ?Pascal kontra Okrasa? jest imponujący - ocenia Maciej Czechowicz, prezes grupy wydawniczej PUBLICAT S.A.

Publikacja jest dostępna wyłącznie w sklepach Lidl. Nie można jej kupić - jest prezentem dla klientów, którzy zebrali sześć naklejek (jedna naklejka za każde wydane 50 zł). Akcja trwa do wyczerpania zapasów.

Książka ?Pascal kontra Okrasa? jest podsumowaniem kampanii promocyjnej Lidla pod tym samym tytułem. Przez ponad rok, co tydzień znani kucharze Pascal Brodnicki i Karol Okrasa prezentowali (w reklamach telewizyjnych i gazetkach reklamowych sieci) po jednym autorskim przepisie bazującym na prostych, łatwo dostępnych składnikach. 104 receptury trafiły do książki. Przetestowali je nie tylko przez Pascal i Okrasa, ale też klienci, którzy co tydzień gotowali z kucharzami, oceniając ich pomysły.

Ta bardzo starannie wydana pozycja zawiera przepisy na zupy i i sałatki, lunche i przekąski, smakołyki na przyjęcia i z grilla, potrawy z makaronu, kaszy i ryżu. Królują dania z kurczaka i wieprzowiny, sporo jest także dań rybnych. Jak dobrze poszukacie, to znajdziecie też pomysły na kaczkę (np. z sosem karmelowo-pomarańczowym) i królika (np. w sosie musztardowym z zapiekanką kukurydzianą).

Przepisy są opatrzone pięknymi zdjęciami potraw i szczegółowymi wskazówkami kucharzy.