5 dań z wykorzystaniem żółtego sera

Reklama
06.06.2018 11:47
A A A
Ser żółty to niezwykle ważny składnik potraw nie tylko ze względu na wyjątkowe walory smakowe, ale przede wszystkim na wartość odżywczą. Nabiał, w tym żółty ser, zajmuje ważne miejsce w Piramidzie Zdrowego Żywienia, dlatego dania z żółtym serem powinny na stałe zagościć w naszym jadłospisie.

Ser jako naturalny produkt wytwarzany z mleka to przede wszystkim bogate źródło łatwo przyswajalnego wapnia. Stąd bardzo ważna jest jakość mleka wykorzystywanego do wytwarzania sera. Firma Hochland produkuje sery z najwyższej jakości mleka skupowanego od polskich rolników, których krowy mleczne karmione są paszami wolnymi od GMO.

Potrawy z wykorzystaniem żółtego sera
 
Kanapka z żółtym serem jest znana każdemu niezależnie od wieku. Ser w tej formie jest bardzo chętnie spożywany przez dzieci, a zapiekanki, czyli pieczywo z plastrem żółtego sera i dowolnymi dodatkami przygotowane na ciepło to bez wątpienia przysmak naszych pociech. Warto wykorzystać potencjał różnorodności smaków jakie oferują dostępne gatunki żółtego sera i pokusić się o kulinarne eksperymenty.

 1. Zapiekanka z serem Hochland Gouda wędzona serwowana z żurawiną. Jest to alternatywa dla klasycznej zapiekanki. Tradycyjny ser Gouda poddany procesowi wędzenia doskonale komponuje się z konfiturą z żurawiny. Przywodzi na myśl góralską kuchnię, gdzie serwowane są tego rodzaju przysmaki. Danie bardzo proste w przygotowaniu - wystarczy położyć plastry sera Gouda wędzona na kromce bułki lub chleba i krótko zapiekać w piekarniku, najlepiej do momentu, aż pieczywo stanie się chrupiące, a ser się rozpuści. Podawać grzanki z zapieczonym serem z dodatkiem konfitury z żurawiny.

 2. Roladki z plastrem żółtego sera doskonale sprawdzą się jako prosta w przygotowaniu przekąska na imprezę, bądź kameralne spotkanie ze znajomymi. Na plastrze sera Hochland np. Edamskiego układamy dowolne dodatki np. cieniutkie słupki warzyw, pastę z łososia, plasterek wędliny - im większa różnorodność tym lepiej - i zwijamy w ruloniki, które możemy spiąć przy pomocy wykałaczki.

 3. Sałatka z żółtym serem, burakiem i awokado to również idealny pomysł na potrawę, jeśli spodziewamy się gości i chcemy przygotować niezobowiązujące, ale jednocześnie niebanalne danie. Świetnie sprawdzi się ułożenie gotowej sałatki na rukoli ze względu na jej ostry orzechowy smak. Buraki gotujemy lub pieczemy w piekarniku i wystudzone kroimy w krótkie słupki. Dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki awokado. Następnie kroimy w paski plastry żółtego sera np. Edamskiego, który ze względu na swój pikantny lekko kwaskowy smak doskonale będzie komponował się z resztą składników potrawy i układamy je na wierzchu sałatki. Polewamy całość dressingiem winegret i posypujemy pokruszonymi orzechami włoskimi.

4. Omlet z cukinią, pomidorami i żółtym serem to doskonała propozycja dla wegetarian. Do przygotowania potrawy potrzebujemy 4 jajka, 1 małą cukinię, 1 pomidor, 4 plastry sera żółtego Gouda Hochland oraz kilka listków świeżej posiekanej bazylii. Do miski należy wbić jajka, dodać bazylię, szczyptę soli, pieprzu i roztrzepać widelcem. Cukinię, pomidora i żółty ser w plastrach kroimy w paski i dodajemy do wcześniej roztrzepanej masy. Całość wlewamy do naczynia żaroodpornego i zapiekamy w piekarniku przez około 20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza, do całkowitego ścięcia masy. To zdrowe i aromatyczne danie może być idealną opcją na śniadanie.

5. Sałatka z papryki, szynki i sera to prosta, a jednocześnie przyciągająca wzrok i bardzo smaczna przekąska, która sprawdzi się podczas niezobowiązującego spotkania w gronie przyjaciół lub bliskich. Do jej wykonania będziemy potrzebować trzech rodzajów papryki - czerwonej, zielone i żółtej, chudej szynki drobiowej w plasterkach oraz żółtego sera w plastrach o nieco bardziej wyrazistym smaku, np. Maasdamera marki Hochland. Paprykę umyj, wykrój gniazda nasienne, i pokrój w średniej wielkości kostkę. Szynkę oraz plastry sera żółtego pokrój w paski. Sos do sałatki: chudy naturalny jogurt wymieszaj z łyżeczką majonezu, szczypiorkiem i odrobiną natki pietruszki. Wszystkie składniki sałatki wymieszaj razem z sosem, dopraw solą i pieprzem. Podawaj w białym naczyniu, udekorowaną pomidorkami koktajlowymi oraz natką pietruszki.
 
 
Smacznego!
 
 
 
Autor: Anna Matusik, trener personalny, dietetyk. Absolwentka Akademii Wychowania fizycznego-kierunek Żywienie i Wspomaganie Dietetyczne w Sporcie. Pasjonatka zdrowego stylu życia opartego na przekonaniu "Twoje zdrowie jest na talerzu".