Do tej pory, jak zapewnia Marine Stewardship Council (MSC), takiego narzędzia dla klientów jeszcze w Polsce nie było. MSC to niezależna, międzynarodowa organizacja, która wspólnie z naukowcami, rybakami i organizacjami ekologicznymi wspiera ochronę mórz i oceanów oraz ich zasobów. Teraz uruchomiła wyszukiwarkę ryb i owoców morza, które zostały oznaczone niebieskim znakiem MSC. Wyszukiwarkę można znaleźć na stronie https://www.msc.org/kupuj-i-chron-morza-i-oceany/wyszukiwarka-produktow-ze-znakiem-msc.

http://magazyn-kuchnia.pl/magazyn-kuchnia/1,138655,19583958,ktora-rybe-kupic-jest-podpowiedz.html

W tej chwili w Polsce można kupić 300 produktów z niebieskim znakiem MSC; na świecie jest ich 20 tys., a najpopularniejsze wśród nich są łososie (19 proc.), tuńczyki (14 proc.), dorsze (11 proc.) i krewetki (9 proc.).

Wśród takich produktów dostępnych w polskich sklepach można znaleźć m.in. makaron tagliatelle ze szpinakiem i łososiem marki Lidl Culinea, mintaj panierowany marki Frosta, kotleciki rybne Sea Side, filety śledziowe á la matjas w oleju marki Lisner czy serek twarogowy marki Primello.

Ryby i owoce morza ze znakiem zostały dokładnie sprawdzone; pochodzą z przyjaznych środowisku, zrównoważonych połowów, czyli takich, które w stosunkowo niewielkim stopniu wpływają na ekosystem morski.