Wafle 7 ziaren z dzikim ryżem, Sonko



Skład: ryż brązowy - 78,9 proc., kukurydza - 10 proc., ryż dziki - 5 proc., słonecznik - 2 proc., amarantus - 1 proc., kasza gryczana nieprażona - 1 proc., kasza jaglana, sól, siemię lniane - 0,5 proc. Jeden wafel zawiera 36 kcal.

Komentarz dietetyka: Tylko wafle ryżowe, które są oznaczone jako produkt bezglutenowy (przekreślony kłos) będą bezpieczne dla osób chorych na celiakię. Pamiętajmy, że nie możemy ich jeść bezkarnie. Wafle powstały z przetworzenia ryżu i w trakcie procesu obróbki tracą dużą ilość błonnika (100 g zawiera tylko 3-5g błonnika). Co za tym idzie posiadają wysoki indeks glikemiczny, co wyklucza ich spożywanie przez osoby chore na cukrzycę oraz osoby chcące zrzucić wagę. Kanapki z wafli ryżowych z szynką i pomidorem oraz np. z dżemem będą świetną przekąską po treningu jako źródło szybkiego dostarczenia cukru.



Wafle ryżowe wieloziarniste, Kupiec



Skład: ryż brązowy - 75,2 proc. Kasza jaglana - 9 proc., kasza gryczana - 6 proc. Kukurydza - 5 proc. Sezam - 4 proc., sól - 0,8 proc. 100 g produktu zawiera 380 kcal

Komentarz dietetyka: Produkt bezglutenowy, prosty i zarazem sprawdzony, dobry skład. Produkt idealny, najlepszy składem z pośród wszystkich wafli ryżowych.

Pieczywo chrupkie fitness, Chaber


fot. chaber.com.pl

Skład: mąka ryżowa, sól, woda. Bezglutenowe.

Komentarz dietetyka: Pieczywo bezglutenowe - tak ale czy zdrowe? NIE! Wysoko przetworzony produkt o nieziemsko wysokim indeksie glikemicznym. Praktycznie zerowe ilości błonnika, witamin i minerałów.

Wafle ryżowe naturalne, Sonko



Skład: 100 proc. ryż brązowy. Jeden wafel zawiera 35 kcal

Komentarz dietetyka: Takie wafle możemy z powodzeniem dawać dzieciom aktywnym fizycznie jako lekka i energetyczna przekąska. Sprawdzą się również dla osób chorych na celiakię.

Wieloziarniste, Wasa



Składniki: 100 g produktu zawiera: pełnoziarnista mąka żytnia - 96 g, płatki owsiane - 6,4 g, brązowe nasiona lnu - 3,4 g, żółte nasiona sezamu - 3,4 g, nasiona sezamu - 1,7 g, sól. Do wypieku 100 g produktu użyto 102 g składników pełnoziarnistych. Jedna kromka zawiera: 35 kcal.

Komentarz dietetyka: Całkiem smaczne i zdrowe pieczywo. Idealne na wyjazdy. Wiele ziaren - różne składniki mineralne, nasiona - źródło zdrowych kwasów tłuszczowych. Produkt godny polecenia!

Pieczywo lekkie błonnikowe, Sonko



Skład: mąka żytnia, kaszka kukurydziana, mąka orkiszowa - 23 proc., błonnik pszenny - 7 proc., otręby owsiane - 5 proc., woda, mąka ryżowa, ekstrakt słodowy, prebiotyk-inulina - 2 proc., sól, substancja spulchniająca: wodorowęglan sodu (soda oczyszczona). Jedna kromka zawiera 19 kcal.

Komentarz dietetyka: Im więcej składników danego produktu tym zazwyczaj gorzej dla naszego zdrowia. Unikajmy takich dodatków jak kaszka kukurydziana, ekstrakt słodowy, substancja spulchniająca czy też cukier. Świadczy to o wysokim stopniu przetworzenia produktu, wysokim indeksie glikemicznym i niskiej stosunkowo zawartości błonnika.

Pieczywo chrupkie graham, Chaber


fot. chaber.com.pl

Skład: mąka żytnia, mąka pszenna graham, kaszka kukurydziana, ekstrakt słodu jęczmiennego, sól, woda. Jedna kromka zawiera 23,5 kcal.

Komentarz dietetyka: Jedyny plus to lekkostrawne pieczywo dla osób ze schorzeniami przewodu pokarmowego lub nadwyrężoną wątrobą.

Pieczywo lekkie żytnie, Wasa



Skład: mąka żytnia - 58 proc., pełnoziarnista mąka pszenna - 24 proc., mąka pszenna, odtłuszczone mleko w proszku, ekstrakt słodu jęczmiennego, cukier, sól, tłuszcz roślinny, suchy zakwas. Do wypieku 100 g produktu użyto 25 g składników pełnoziarnistych. Jedna kromka zawiera 20 kcal.

Komentarz dietetyka: Niestety na 100 g produktu użyto tylko 25 g składników pełnoziarnistych! O 75g. za mało, byśmy mogli nazwać je zdrowym i polecić kupno.

Pieczywo chrupkie wykwintne, Chaber



Skład: mąka pszenna, mąka ziemniaczana, cukier, ekstrakt słodu jęczmiennego, mleko w proszku odtłuszczone, sól, proszek do pieczenia, lecytyna rzepakowa, woda. Jedna kromka zawiera 27 kcal.

Komentarz dietetyka: Koszmar. Nic gorszego nie mógłbyś wybrać ! Podobny skład ma zwykłe ciasto ucierane.

Wafle w polewie, Sonko



Skład: 52 proc. ryż brązowy, 48 proc. czekolada gorzka (cukier, masa kakaowa, masło kakaowe, emulgator: lecytyna sojowa i E476, aromat: wanilina). Produkt może zawierać śladowe ilości białek mleka. Jeden wafel zawiera 76 kcal.

Komentarz dietetyka: Jest to ekstremalny przykład udawanej zdrowej słodyczy. Lepiej zjeść kawałek porządnej gorzkiej czekolady 70-80 proc. kakao niż oszukiwać się i zajadać waflami w polewie bądź to jasnej czy ciemnej czekolady.

Kanapka z serkiem i ze szczypiorkiem, Wasa



Skład: pełnoziarnista mąka żytnia - 46 proc., tłuszcz roślinny, mąka żytnia - 17 proc., maltodekstrytna, ser w proszku - 7,3 proc., drożdże, odtłuszczone mleko w proszku, masło, maślanka w proszku, aromat (zawiera gorczycę), szczypiorek - 0,3 proc., cebula w proszku, dekstroza, ekstrakt drożdży, czosnek w proszku, ekstrakt cebuli; do wypieku 100 g produktu użyto 46 g składników pełnoziarnistych; może zawierać śladowe ilości sezamu.

Komentarz dietetyka: Produkt nie nadający się do spożycia.

Wafle ryżowe o smaku sera cheddar, Good ford



Skład: pełnoziarnisty ryż brązowy - 34 proc., ryż biały - 25,4 proc., grys kukurydziany, olej rzepakowy, serwatka w proszku, sól, mieszanka serów dojrzewających podpuszczkowych, olej roślinny, ekstrakt drożdżowy, substancja wzmacniająca smak i zapach (E621), aromaty, barwnik: ekstrakt z papryki, białka mleka. Zawiera mleko łącznie z laktozą. Może zawierać śladowe ilości glutenu. 1 wafel zawiera 51 kcal.

Komentarz dietetyka: Dramat.