Robi się go z mąki ryżowej i wody, czasem z dodatkiem tapioki. Jest bezglutenowy i lekkostrawny.

 

Cieniutkie nitki, zwane vermicelli, nadają się świetnie do zup i sałatek oraz do nadziewania sajgonek. Możecie też usmażyć w głębokim oleju garść takich klusek ? gdy "spuchną", zezłocą się i zrobią się chrupiące, będą świetną posypką do azjatyckich potraw.

 

Jest też grubszy makaron ? wstążki. Ten lepiej sprawdza się w daniach stir-fry, bo nie rozpada się tak łatwo podczas smażenia. Możecie też wrzucać go do zup.

 

W dobrze zaopatrzonych sklepach z?orientalną żywnością dostaniecie świeży makaron, najczęściej jednak w?polskich sklepach dostępny jest suszony. Znajdziecie go np. w ofercie Tao Tao - są ryżowe nitki oraz wstążki, makaron ryżowy z tapioką oraz nitki z brązowego ryżu.

 

Sam makaron ma neutralny smak. Dlatego jest podstawą dań z ostrymi przyprawami. Znakomicie wchłania smak sosów na bazie sosu sojowego albo soku z cytryny.

 

Makaron ryżowy zwykle nie wymaga gotowania. Wystarczy zalać go wrzątkiem, przykryć i odcedzić po?kilku minutach.

 

Zróbcie prosty sos do wstążek ryżowych. Zmiksujcie 120 g masła orzechowego z sokiem z 1/2 limonki, 1/2 czerwonej papryczki chilli, 1?ząbkiem czosnku, 1-2 łyżeczkami jasnego sosu sojowego, 2 łyżeczkami miodu i 180 ml wody. Wymieszajcie z namoczonym i odcedzonym makaronem. Posypcie liśćmi kolendry i orzeszkami ziemnymi.

 

Sałatka z makaronem ryżowym

dla 2 osób

 

Składniki

 

Sposób przygotowania

Makaron wkładamy do wysokiego naczynia, zalewamy wrzątkiem i przykrywamy. Odcedzamy po 5 minutach i studzimy. Filet z kurczaka kroimy w grubą kostkę, zalewamy dwiema łyżkami sosu sojowego i?połową soku z limonki, mieszamy i?odstawiamy na 20 minut. Następnie smażymy kurczaka na niewielkiej ilości tłuszczu, aż lekko zbrązowieje. Obrane awokado i paprykę kroimy w słupki, cebulę w plastry. Makaron mieszamy z?kurczakiem i warzywami, dodajemy suszone morele, pokrojoną w cienkie plasterki papryczkę chilli i listki mięty. Skrapiamy pozostałym sosem sojowym i?sokiem z limonki.