W powszechnej opinii Polacy nie chodzą często do restauracji. Tymczasem badania pokazują, że jednak coraz chętniej jadamy poza domem. W 2010 robiło tak ok 40%, w 2012 już 53% Polaków. Wzrostowa tendencja najprawdopodobniej utrzyma się w następnych latach. Klienci wiedzą, że restauracje zapewniają im nie tylko komfort jedzenia bez konieczności gotowania, ale także ogromną różnorodność smaków i tradycji kulinarnych, dostępnych w jednym miejscu. Jako jeden z powodów rzadkiego korzystania z jedzenia poza domem wymienia się wysokie koszty dań. Wydatki na restauracje można jednak obniżyć.

- Polacy coraz częściej podróżują po świecie i wielu z nas widzi, że jadając w restauracjach wcale nie musimy wydawać fortuny - mówi Marcin Biernacki, jeden z twórców GoOut, przewodnika po warszawskich restauracjach. - Postanowiliśmy zachęcić wszystkich do jadania w restauracjach także w Polsce, stąd nasz przewodnik, który nie tylko opisuje 101 dobrych miejsc w Warszawie, ale także zawiera bony, dzięki którym danie główne w każdej z tych restauracji może kosztować tylko złotówkę - dodaje Biernacki.

Przewodnik GoOut wspiera Maciej Nowak, wieloletni recenzent polskich restauracji i felietonista Gazety Wyborczej, znawca i smakosz, juror telewizyjnego programu TopChef. W jego opinii jadanie poza domem to nie tylko sposób na smakowanie dobrych potraw, ale także element stylu życia, łączący dobry smak z estetyką wnętrz, kunsztem szefa kuchni i fachowością obsługi. Maciej Nowak od lat wskazuje konsumentom te miejsca, w których warto jadać i spędzać miło czas. Gdy restauratorzy popełniają błędy, sygnalizuje to także w swoich recenzjach, przyczyniając się do poprawy jakości polskich restauracji. Popularyzacja jadania poza domem jest także celem przewodnika GoOut, któremu patronuje Maciej Nowak.

Daniel Pawełek, właściciel Brasserie Warszawska i Butchery & Wine - restauracji biorących udział w projekcie i nagrodzonych prestiżowym wyróżnieniem Michelin Bib Gourmand - uważa, że przewodnik będzie miał duży wpływ na rynek gastronomiczny w Polsce. - Jeśli Polacy zaczną chętniej jadać w restauracjach, będą mogli nie tylko poznawać nowe smaki, ale także wskazywać restauratorom, jakie jedzenie w jakim otoczeniu preferują - mówi Daniel Pawełek. - Wpłynie to także na podnoszenie jakości, a stąd prosta droga do doceniania restauracji w prestiżowych przewodnikach międzynarodowych. Im częściej Polacy będą chodzić do restauracji, tym ważniejsza będzie polska gastronomia na kulinarnej mapie świata.

 

Zasada działania jest bardzo prosta. Wystarczy kupić przewodnik i wybrać się z osobą towarzyszącą lub w większym gronie do jednej z opisanych w nim restauracji. Przed zamówieniem rachunku należy przekazać kelnerowi GoBon i pokazać kartę GoOut, którą otrzymuje się razem z przewodnikiem. Wtedy za jedno tańsze z dwóch, dwa z czterech lub trzy z sześciu zamówionych dań płaci się tylko po 1 zł. Ważne, że w przeciwieństwie do innych programów rabatowych nie trzeba informować wcześniej restauracji, że zamierza się korzystać z bonów.

 

GoOut zawiera zarówno restauracje z górnej półki jak i te bardziej przystępne cenowo. W przewodniku każda restauracja jest szczegółowo opisana oraz zilustrowana zdjęciami. Dla ułatwienia dokonania wyboru GoOut zawiera trzy przedziały cenowe: złoty, srebrny i brązowy. Dla najbardziej aktywnych użytkowników przewodnika przewidziane są atrakcyjne nagrody: szampany marki Mumm, zestawy naczyń Villeroy&Boch i bony od Fly.pl. Przewodnik dostępny jest w sprzedaży internetowej na http://www.go-out.com.pl/ oraz w sprzedaży w większości z restauracji biorących udział w projekcie.

W przewodniku GoOut znajdują się 303 GoBony, po trzy do każdej ze 101 opisanych restauracji. Każdy GoBon upoważnia do zakupu jednego z dwóch zamówionych głównych dań (tańszego lub równowartego) za 1 zł. Łącznie, dzięki zamieszczonym w przewodniku GoBonom, można otrzymać aż 303 dania główne za 1 zł każde. Jedynym warunkiem jest odwiedzanie restauracji w towarzystwie przynajmniej jednej osoby.

Biorąc pod uwagę ceny w drogich warszawskich restauracjach, zakup może zwrócić się po wykorzystaniu zaledwie 2 z dostępnych 303 GoBonów. W przypadku restauracji ze średniej półki cenowej, cena zakupu zwraca się po użyciu 4 GoBonów, pozostałe 299 to zysk posiadacza przewodnika. Przyjmując, że średnia cena dania głównego w warszawskich restauracjach to ok 40 zł, GoOut daje posiadaczowi możliwość zyskania ponad 12 000 zł. Odwiedzając restaurację w grupie minimum sześcioosobowej można skorzystać ze wszystkich trzech GoBonów za jednym razem. Przy średniej cenie zamawianego dania 40 zł GoOut daje oszczędność 117 zł podczas zaledwie jednego wyjścia do restauracji.

- W tym roku wydaliśmy przewodnik obejmujący Warszawę, ale to początek naszej akcji. W następnych wydaniach planujemy nie tylko zwiększenie liczby miejsc biorących udział w projekcie, ale także rozszerzenie zasięgu na inne duże miasta w Polsce - zapowiada Marcin Biernacki. - Jako częsty gość restauracji wierzę, że Polacy będą coraz częściej z nich korzystać, ciesząc się z przebywania w grupie i miło spędzając czas. Dzięki naszemu przewodnikowi będzie można łatwo obniżyć koszty wyjścia do restauracji, a więc radość z jadania ze znajomymi ?na mieście? może być większa - podsumowuje.